blocks

Ślub na plaży? To możliwe!

Ślub na plaży

„Morza szum, ptaków śpiew, biała suknia…” czyli ślub na plaży. Kto z nas nie marzy o najważniejszej ceremonii w naszym życiu, odbywającej się przy zachodzącym słońcu i spokojnym szumie fal? Od czasu, kiedy polskie przepisy umożliwiły zawieranie małżeństw poza Urzędem Stanu Cywilnego, w tym właśnie na plaży, śluby nad Bałtykiem cieszą się coraz większą popularnością. I chociaż organizacja takiego przedsięwzięcia nie należy do najłatwiejszych zadań i niejednokrotnie wymaga wystosowania pism do Urzędu Morskiego, Urzędu Miejskiego lub gminy, kapitanatu portu lub administratora plaży, wysiłek się opłaca. My podpowiadamy, jak zorganizować niezapomniany ślub na plaży.

Data  ślubu

Data ślubu często jest wypadkową wielu różnych czynników: dostępnych terminów w Urzędzie, naszego osobistego kalendarza, możliwości urlopu w pracy, jednak w przypadku ślubu na plaży nic nie jest tak ważne jak… pogoda. Najlepszym okresem na zawarcie małżeństwa nad Bałtykiem będą miesiące letnie, w których pogoda jest stosunkowo najmniej zmienna jednak i wtedy, wybierając datę, warto kierować się szczegółowymi prognozami pogody.

Czyj jest ten kawałek plaży?

Data wybrana, teraz czas wybrać miejsce. Jednak nie wystarczy wskazanie przez nas najpiękniejszego, naszym zdaniem, skrawka polskiego wybrzeża. Zanim podejmiemy ostateczną decyzję, powinniśmy sprawdzić, czy wybrany przez nas kawałek plaży jest dziki, należy do hotelu lub restauracji lub czy posiada prywatnego właściciela. Koniecznym może okazać się wysłanie pism do właściwych urzędów lub, w przypadku własności, spisanie z właścicielem stosownej umowy. Niezbędne będzie zawiadomienie władz.

Zwróćmy także uwagę, czy do plaży jest odpowiedni dojazd. Pamiętajmy, że goście będą ubrani w stroje wieczorowe i eleganckie, dlatego wybierzmy taki kawałek plaży, do którego dojazd jest ułatwiony.

Ostatnią kwestią, warto rozważania w przypadku ślubu na plaży będzie kwestia, czy planujemy nad morzem samą ceremonię ślubu, czy łączymy ją z weselną zabawą. Drugie rozwiązanie będzie nieco bardziej skomplikowane logistycznie, jednak z pewnością bardziej atrakcyjne i sprawi, że zarówno my jak i goście zapamiętają na długo całą ceremonię.