blocks

Jak wybrać odpowiednią salę weselną?

Wybór sali weselnej

Wybór odpowiedniej sali weselnej to niełatwe zadanie, z którym wiąże się wiele dylematów i nierzadko stresujących sytuacji. Przyszłym małżonkom zawsze zależy na idealnej oprawie najważniejszej uroczystości w życiu. Sale weselne mają niebagatelne znaczenie w planowaniu uroczystości, a ich układ i wygląd determinują możliwości w zakresie stylistycznych aranżacji, a także wpływają na komfort gości. Przy wyborze sali bankietowej na wesele warto kierować się poniższymi wskazówkami – dzięki temu będzie można uniknąć niepotrzebnych błędów w procesie planistycznym.

 

Wybór sali weselnej w 7 krokach

 

  1. Lokalizacja. To jeden z najważniejszych czynników przy wyborze sali na wesele. Trzeba wziąć pod uwagę jej odległość od kościoła lub urzędu stanu cywilnego, a także dostępność komunikacyjną z głównych dróg. Zorientujcie się, czy waszym gościom będzie łatwo trafić do miejsca docelowego. Przy okazji oceny lokalizacji zwróćcie uwagę na otoczenie, zwłaszcza jeżeli planujecie wesele na dworze. W takiej sytuacji zadbany teren, pełen zieleni i odpowiedniej infrastruktury ogrodowej jest niezbędny. Nowoczesne sale weselne oferują możliwość organizacji ślubu w plenerze. To doskonałe rozwiązanie, jeżeli marzycie o weselu nad Bałtykiem. Idealna sala weselna powinna się wówczas znajdować blisko morza.
  2. Wielkość i ustawność. Wielkość sali dobiera się do ilości przewidywanych gości. Zwróćcie uwagę, jak duży jest parkiet do tańczenia oraz czy przewidziano miejsce na zespół muzyczny. Ważny jest układ sali. Najbardziej funkcjonalne są pomieszczenia kwadratowe lub prostokątne. Oceńcie, jakie są możliwości ustawienia stołów. Zapytajcie, czy organizator dysponuje osobnym pomieszczeniem na alkohol oraz posiada sejf lub zamykane pomieszczenie na tymczasowe pozostawienie upominków ślubnych. Sprawdźcie, czy lokal posiada wydzielone miejsce na palarnię.
  3. Zaplecze gastronomiczne. Idealne sale weselne posiadają własne zaplecze gastronomiczne i dostęp do niezbędnego wyposażenia restauracyjnego. Odpowiednio dobrane menu na weselu ma bardzo duże znaczenie. Przed podjęciem decyzji warto samodzielnie zdegustować proponowane potrawy i ocenić ich wartości smakowe. Należy przy tym dopytać, czy oferta obejmuje posiłki na fotografa, kamerzysty oraz zespołu.
  4. Miejsca noclegowe i parkingowe. W przypadku organizacji wesela poza miejscem zamieszkania, wybór sali weselnej w hotelu wydaje się najrozsądniejszym rozwiązaniem. Na dostępność miejsc noclegowych trzeba również zwrócić uwagę w sytuacji, gdy zapraszamy gości z innych miast. Ważne jest także, aby ilość miejsc parkingowych była wystarczająca.
  5. Zaplecze sanitarne i instalacje techniczne. To aspekty, które przyszłe małżeństwo często bagatelizuje w ferworze przygotowań do uroczystości. Niemniej jednak przed ostatecznym wyborem sali weselnej należy sprawdzić, czy wszystkie instalacje techniczne są sprawne. Istotne znaczenie ma przede wszystkim wentylacja i klimatyzacja oraz elektryka i nagłośnienie. Niedziałające nawiewy lub problemy z oświetleniem potrafią skutecznie zepsuć radość z wieczoru. Trzeba również sprawdzić stan zaplecza sanitarnego – goście będą często korzystać z łazienek, dlatego muszą być one schludne i komfortowe. W sytuacji, gdy na weselu przewidujecie gości niepełnosprawnych – zorientujcie się, czy sala posiada odpowiednie udogodnienia.
  6. Estetyka i uniwersalizm. To, w jaki sposób prezentuje się wnętrze będzie w dużej mierze oddziaływać na wrażenia wizualne. Sala powinna być przede wszystkim zadbana. Wszelkie znaki kwalifikujące ją do remontu, jak łuszcząca się farba na ścianach czy uszkodzona posadzka, powinny być dyskwalifikujące. Warto wybrać salę, której wnętrze zaaranżowane jest w sposób delikatny i neutralny. Walor uniwersalizmu pozwoli dostosować salę do wybranej stylistyki i udekorować ją zgodnie z własnymi upodobaniami.
  7. Cena. To zasadnicze kryterium wyboru, dlatego trzeba je skrupulatnie przeanalizować. Na początku należy zorientować się, jakie konkretnie usługi wchodzą w zakres podstawowej ceny i jak kształtują się dodatkowe koszta. Niektóre obiekty nie wliczają w cenę obsługi kelnerskiej lub dekoracji pomieszczenia. Nie zapomnijmy, aby wszystkie szczegóły formalne i indywidualne ustalenia zostały zawarte w umowie.