blocks

Gdzie zjeść tradycyjne nadmorskie potrawy?

restauracja nad morzem

Przebywając nad morzem, trudno odmówić sobie tradycyjnych potraw, przygotowywanych na bazie ryb. Nie warto jednak dać się skusić smażalniom i tawernom, bardzo często bowiem lokale takie do smażenia używają starego tłuszczu. W naszej hotelowej restauracji zjesz natomiast nie tylko ze smakiem, ale i zdrowo. Nasze tradycyjne nadmorskie potrawy przygotowywane są na bazie świeżych, lokalnych produktów. Nie wiesz, na co się zdecydować? Nasza wykwalifikowana kadra chętnie doradzi ci, co wybrać. Sprawdź, jakie tradycyjne nadmorskie potrawy dla was przygotowaliśmy!

Co na przystawkę i na pierwsze danie?

Na przystawkę naszym gościom proponujemy tatar ze śledzia oraz kanapkę z wędzoną rybą. Tatar ze śledzia zachwyci połączeniem śledzia, szalotki, ogórka kiszonego, chili oraz szczypiorku, a kanapka z wędzonym pstrągiem, podana z miksem sałat, cebulą, pomidorem i jabłkowym sosem winegret na maślanym pieczywie zaspokoi pierwszy głód. Specjalnością naszej restauracji jest zupa rybna, którą można zamówić w charakterze pierwszego dania.

Jako przystawka lub jako dodatek do dania głównego dobrze sprawdzi się również sałatka z wędzonym pstrągiem i z sezonowymi warzywami. Oferowana przez nas zupa rybna jest nie tylko pyszna, ale i zdrowa. Bogata w witaminy D, A i z grupy B, żelazo, białko, jod, wapń oraz kwasy omega-3 (EPA, DHA) przyczynia się do prawidłowej pracy mózgu i siatkówki oka. Redukuje poziom złego cholesterolu, działa przeciwnowotworowo oraz pozytywnie wpływa na pamięć i koncentrację.

Ryby w roli głównej

Oferowane przez nas dania główne z ryb to smażony łosoś, dorsz oraz halibut. Łososia podajemy  z ziemniakami oraz gotowanymi warzywami, dorsza w popularnej wersji Fish and chips, czyli  z frytkami oraz sałatką colesław. Dorsza podajemy w wersji sauté lub panierowanego. Stekowi z halibuta towarzyszyć będą chipsy z ziemniaków oraz piklowane warzywa. Wszystkie serwowane przez nas ryby są pyszne i zdrowe. Łosoś stanowi cenne źródło pełnowartościowego białka i jest bogaty w kwasy omega-3, które wpływają pozytywnie na ciśnienie krwi i przeciwdziałają zakrzepom. Ponadto regularne spożywanie łososia ma działanie przeciwzapalne i przeciwalergiczne, zmniejsza tempo rozwoju cukrzycy typu 2 i działa przeciwnowotworowo.

Dorsz z kolei zawiera duże ilości selenu, witaminy B12, fosforu, białka i witaminy D3, stymulując odporność organizmu. Równie popularny w  Polsce halibut natomiast zawiera pokaźne ilości witaminy D, witaminy B12, witaminy B6 oraz niacyny, wpływającej pozytywnie na wygląd skóry. Jest cennym źródłem potasu oraz selenu.